Odmieniony Spodek
Niemal wszystko w Katowicach zostało dopięte przed czwartkową inauguracją. Przybywają już reprezentacje oraz kibice z całego świata.
Kamil Łączyński to niewątpliwie dobry duch naszej reprezentacji. Fot. Facebook Kosz Kadra
Ekipa Izraela już w poniedziałek trenowała w małej hali Spodka. Na Górny Śląsk dotarli też Francuzi i Słoweńcy, wśród nich strzeżony przez ochroniarzy Luka Doncić. Gwiazda Los Angeles Lakers przed wejściem do hotelu złożyła autografy kilku fanom.
Polacy pilnie trenują. Pierwszy mecz zagrają w czwartek właśnie ze Słowenią. Dla obu ekip, które mają za sobą niezbyt udane sparingi, będzie to chwila prawdy. – Przed nami ostatnie dni treningów przed starciem ze Słowenią. Przygotowujemy się z myślą o tym rywalu, o meczu otwarcia, o pierwszym spotkaniu EuroBasketu. Liczymy na doping naszej publiczności w pojedynku z gigantem basketu, Luką Donciciem, i jego drużyną – podkreśla Michał Michalak.
Tymczasem trwają ostatnie prace organizacyjne i porządkowe w hali oraz wokół niej. Parkiet już został rozłożony i pomalowany w barwach EuroBasketu. Przyjechał ciężarówką w 22 boksach. Układało go 17 osób przez około pięć godzin. Bandy ledowe też są już ustawione, również kosze. W środę ma się odbyć tam testowy mecz między Polonią Bytom i Miners Katowice. To będzie ostatni sprawdzian przed czwartkową inauguracją.
Obiekt wizytowała Isabella Della Fiori, jedna z kluczowych osób w FIBA Europe Properties. – Była zachwycona stanem Spodka i wykonaną pracą – przekazuje Arkadiusz Lewandowski, menedżer ds. brandingu katowickiego obiektu. – Od siedmiu dni w pocie czoła pracuje blisko 30 osób po to, żeby zastosować wszystkie elementy brandingu w hali wedle ścisłych wytycznych FIBA. Myślę, że ten proces po 12-14 godzinach pracy dziennie przynosi efekty. Zmieniło się zarówno w szatniach, jak i w korytarzach, które prowadzą do nich i do serca obiektu, czyli na parkiet. Sam parkiet i jego otoczenie został zrobiony wedle kolorystyki i brandu, który stworzyła wynajęta przez FIBA firmą ze Słowenii. Myślę i mam nadzieję, że koloryt, który nadaliśmy Spodkowi, powinien się spodobać kibicom – dodaje.
Warto wspomnieć, że PZKosz wraz ze sponsorem strategicznym, firmą ORLEN, przygotowali specjalny spot „Dzięki za dobry basket”. – Wideo promuje koszykówkę jako sport powszechny, który rozwija pasję i buduje więzi społeczne. Udostępniony na platformie YouTube film to hołd dla wszystkich, którzy w koszykówce znaleźli swoją pasję, przyjaciół i niezapomniane emocje. Spot pokazuje, jak basket towarzyszy nam przez całe życie – od pierwszych dziecięcych zabaw z piłką przez osiedlowe mecze aż po profesjonalne rozgrywki – informuje PZKosz.
(p)
